Wednesday, July 06, 2011

Kangar - Alor Setar - Putrajaya

hijrah.
akhirnya aku berhijrah jua.
keperluan dan kehendak perkhidmatan yang memerlukan aku berhijrah.
di awal perkhidmatan dahulu, aku ditempatkan di kangar, perlis indera kayangan selama setahun lebih.
kemudian ditempatkan pula di alor setar, kedah selama dua tahun lebih.
dan sekarang kembali pula ke pusat pentadbiran kerajaan persekutuan, putrajaya.
selama mana tempohnya aku tak pasti. mungkin berbulan atau bertahun atau pun bertahun-tahun.
entah ke mana pula selepas ini.
bukan sesuatu yang luar biasa jika akan kembali semula ke negeri-negeri.
begitulah keadaannya apabila berkhidmat dengan kerajaan.
akujanji sudah dijanjikan dan dilafazkan.
perkhidmatan tetap diteruskan walau di mana jua.

moshuchi kata : bangga berdiri di sini...

4 comments:

Hasina Terebuzzu said...

bangga la... kumbang di antara bunga.. ketua di antara seksyen! =p

Encik Moshuchi said...

maksud bangga tu ialah bangga berada di putrajaya..:)

Hasina Terebuzzu said...

ye la.. tu la maksud aku.. hahahaha! =p

papaYA said...

Selamat datang ke Putrajaya! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.