Sunday, March 08, 2009

Kisah Hari Graduasi II

Bersama Frankie, salah seorang penuntut cemerlang..




Kadang-kadang dah muak ngan gambar 'perisai manusia' camni..


2 Mac... Raptai penuh diadakan. Bukan belasan atau puluhan, tapi ratusan wajah..lelaki dan perempuan berada di depan mata. Wajah yang setiap satunya ada cerita tersendiri. Wajah-wajah yang membangkitkan aneka perasaan - cinta, kasih, suka, sayang, bangga, semangat, seronok, ceria, kasihan, terharu, sedih, bengang, marah, geram, meluat dan benci sepanjang 6 bulan bersama.

3 Mac... Hari konvokesyen. Semuanya berpakaian putih kuning-kuning air, segak dan cantik sekali. Pada hari itu juga segala aneka perasaan itu kembali berkocak..perasaan yang baik dan murni terus dikekalkan dan yang sebaliknya pula telah dibuang jauh-jauh ke dalam tasik. Itulah yang sebetulnya. Bersihkan hati seputih baju istiadat pada hari itu. Persahabatan adalah segala-galanya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.