Thursday, July 15, 2010

Berfutsal Setelah Sekian Lama

Setelah sekian lama, aku berpeluang bermain futsal semula. Kali terakhir rasanya ketika mengikuti kursus DPA di Intan Kiara dua tahun lepas. Jumaat minggu lepas, jam 8.00 malam bertempat di Arena Futsal, Kompleks Stadium Negeri, Kangar aku kembali beraksi. Huhhh penatnya. Aku sedar betapa 'pancit' nya aku huhuhu. Stamina dan 'angin' aku yang terkumpul selama ni entah dah hilang semuanya. Permainan yang sepatutnya berakhir jam 9.00 malam berlarutan sehingga pukul 10.00 malam. Dapat juga sebiji gol hahaha. Yang paling penting dapat menambahkan kenalan.

Dan malam tadi, aku ke arena itu lagi. Kali ni bermain dengan pasukan dari Jabatan Pelajaran Perlis. Dapat juga bertemu dengan rakan-rakan lama yang berkerja di Perlis. Permainan malam tadi sesungguhnya 'memandikan' aku dengan peluh yang maha banyak. Lutut terasa amat longgar dan sendi-sendi mula berkeroncong. Ohh ternyata stamina yang dibanggakan dulu perlu dikumpulkan semula. Tapi sekarang setiap minggu aku akan ke sana untuk bermain futsal. Yuran sewa arena untuk tempoh sebulan sudah dijelaskan. Tak banyak, RM10 saja seorang hehehe.

Ohh terlupa..perlawanan malam tadi, pasukan dari JPN Perlis berjaya dijinakkan dengan kiraan gol 14 berbalas 9. 4 gol darinya adalah sumbangan aku hehehe.

Balik ke Alor Setar..dan sampai di rumah agak lewat. Badan pula terasa amat letih. Nak mandi pun terasa malas, namun digagahkan juga. Tidur malam tadi tidak terasa apa-apa gangguan..nyenyak sekali. Sehinggalah dikejutkan awal paginya. Terima kasih. Kalau tak mungkin merah pula kad kuning di pejabat hehehe.

Moshuchi Kata : Dapat tengok semula peluh yang berbiji-biji keluar dari liang roma...

2 comments:

Al Hadi said...

gila lama ko stop main futsal. aku stop sebulan pun dah pancit gile

Encik Moshuchi said...

tu arr..lama beb tak main.
pastu bila main..banyak berjalan dari berlari..nak tendang bola pun alahaii...
wahh ko pun dah berfutsal skrg? bagus2...stamina tu, nanti baru power panjat gunung...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.