Saturday, June 11, 2011

Mei

ahahahaa...
sepanjang bulan mei aku tak tulis langsung entri...
bukan takde cerita tapi tak dan nak ngadap skrin ni dan menulis...

bulan mei lepas agak sibuk...
banyak keja di luar pejabat..

apapun aku ingin mengingatkan supaya kita jangan lupa tentang peristiwa 13 mei..agar kita lebih mengutamakan perpaduan dan keharmonian rakyat berbilang kaum di negara ini.
kepada siapa yang belum mengetahui bagaimana tercetusnya peristiwa 13 mei, silalah membaca/rujuk sejarahnya. segalanya harus dijadikan pedoman dan iktibar kepada kita semua kerana 'penyebabnya/pemuncanya' semakin biadap dan tak terbendung sekarang ni..tak mustahil 13 mei kali kedua akan berlaku jika kita tidak sentiasa berjaga-jaga/beringat.

juga tidak dilupakan kepada semua guru..selamat hari guru pada 16 mei. sesungguhnya jasa guru2 semua tak ternilai harganya. terharu bila ada guru yang masih ingat kepada aku, karektor aku malah tulisan aku juga semasa menjadi pelajar beliau 12 tahun lalu. terima kasih kepada semua guru.

moshuchi kata : maaf kepada bulan mei.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.