Tuesday, May 22, 2012

What To Expect...

Hujung minggu lepas, aku dan isteri sempat bersantai kejap sambil layan filem ni kat GSC Alamanda. Sebelum ni isteri ada cakap teringin nak tonton masa filem baru mula tayangan di pawagam-pawagam. Oleh kerana filem pun bersesuaian dengan 'suasana' kami pada waktu ni..jadi layan. Baby kat 'dalam' pun elok je tak meragam.

Filem ni bagus. Tak sarat/berat sangat tema penceritaannya. Hanya berkisar tentang beberapa pasangan yang cuba menyesuaikan diri apabila berlakunya kandungan. Memaparkan gelagat pasangan-pasangan; yang terlalu teruja, seronok, berasa takut untuk menjadi ayah, sangat berbangga menjadi ayah, terkejut, kecewa kerana keguguran dan tidak berupaya mengandung serta gelagat-gelagat si ibu semasa tempoh mengandung dan berbagai lagi parenting elemen yang membuatkan kita tak sabar untuk menjadi ayah dan ibu.

Sangat sesuai untuk pasangan-pasangan yang sedang menantikan kelahiran bayi mereka. Dalam panggung masa tu pun ramai jugalah si ibu 'berperut ke depan' dengan pasangan masing-masing yang menonton. Yang lain boleh je nak pi tengok hehehe. Kalau yang bercouple tu, bolehlah cepat-cepat kahwin lepas ni hakhakhak.. Para pelakon juga hebat-hebat.

Moshuchi Kata : Aku dah bersediaaa....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.