Tuesday, September 14, 2010

Menjelang Hari Besar

Menjelang hari besar aku. Kahwin pun hari besar jugak kan selain hari lahir. Hari lahir kita tak tau apa-apa sebab masih merah. Tapi hari kahwin kira hari besar yang sebenar la..sebab kita dah besar hahaha..sebab tu boleh kahwin. Hari kematian juga hari besar kita, tapi waktu itu kita dah tak bernyawa lagi.

Lusa adalah majlis akad nikah. Harap semuanya berjalan lancar. Harap aku tenang dan rasa gemuruh tidak datang membuta tuli. Rasa gemuruh perlu juga tapi sikit-sikit takpelah. Baru ada feel nak bernikah, kan?

Untuk majlis akad nikah dan juga hari perkahwinan, segala-galanya telah selesai/disiapkan; wang hantaran, mas kahwin, cincin, hantaran kahwin dan lain-lain. Cumanya sireh junjung saja aku belum buat. Sehari sebelum nanti aku buatlah, sekejap je tu hehehe.

Cumanya huhuhu...'cuti kahwin' je yang takde. Sehari selepas majlis perkahwinan aku dah masuk kerja. Sebabnya aku kena tanggung kerja senior officer yang cuti bersalin. Ermmm..takpelah nak buat macam mana. Selepas majlis sambut menantu awal oktober nanti baru boleh cuti lama sikit.

Perasaan nak nikah & kahwin? Tentulah seronok tapi dalam masa yang sama seribu rasa lagi turut wujud dalam diri. Biasalah kan, kerana selepas ini semuanya akan berubah. Seperti sebuah lagu tu "Dulu Lain Sekarang Lain" hehehe.

Moshuchi Kata : "Aku terima nikahnya....hehehe"

3 comments:

Al Hadi said...

dah tak lama lagi. dah hafal jawapan2 utk tok kadi? hehehe

Encik Moshuchi said...

hehehe...dah lama ko tunggu aku utk join the club kan? im comingggg...

marmalade said...

wahhhhhhhhh i can feel the heat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.