Saturday, October 30, 2010

Baki Oktober

sedih kalau sepanjang oktober ni langsung takde entri. ni la satu-satunya entri untukmu oktober.

agak lama aku tak menulis. agak sibuk. sibuk pasal hal2 kawin satu hal la..selebihnya hal2 keja yang macam bertimpa-timpa plak datangnya.

2 oktober majlis/kenduri sambut menantu di kampung aku di rompin. tak sempat nak upload gambar kat sini sekarang. tapi korang pi la tengok kat facebook aku tu, banyak gambar kahwin aku yang diupload.

jangan ada yang kata kat aku plak "syok kawin sampai lupa segala.." hehehe..kawin memang la syok tapi banyak lagi hal lain dalam kehidupan kita ni kan..

tahniah juga kepada kawan2; mastura yang kawin sama hari ngan aku 2/10 di jb..pastu di ipoh 9/10 aku pegi tapi tak jumpa tempat kenduri...hadoiii kira 'ukur jalan' je aku hari tu ke ipoh. lastly kami (ngan isteri/pae) ambik keputusan naik cameroon higlands..tido semalam hehehe.

tapi hati ada 'tak syiokk' sikit la sebab plan asal tu nak pi sepang tengok orang 'merempit motor besar' hari tu..tapi takpelah tahun depan ada lagi.

tahniah juga kat ara yang jugak dah kawin...yang tak sabar2 nak 'beranak' hehehe.

buat hadi n fariq..aku dah agak dah. hari tu atau lebih tepat lagi malam tu taknak aku 'entertain'..rupanya ke 'seberang' ye korang hehehe. betullah sebelah sana tu macam2 ada..yang penting kena iman tebal je..selain poket tebal hehehe. terima kasih datang kenduri aku jauh2...

antara lain oktober ni aku sibuk sangat sebab nak jayakan eksesais kemalangan keretapi. dulu aku pernah buat dah masa keja kat perlis..tapi yang ni lagi grand, keretapi bertembung dengan trailer yang bawa ammonia. siap guna khidmat pasukan hazmat lagi..teringat masa modul bomba dulu. poco2 pakai baju hazmat hehehe...

tu yang sibuk sangat. tapi alhamdulillah semuanya dah selesai. eksesais tu pada 28/10 dan semalam keluar dalam paper utusan malaysia hehehe... boleh la aku tarik nafas sikit sebelum sesi post-mortem diadakan dua minggu dari sekarang.

masa tu nanti boleh la nak tengok kawan tu terkam kawan ni..kawan ni hentak kawan tu..saling membela diri dan menyalahkan orang lain..mungkin ada sesi hentak/tumbuk meja hehehe..kita tunggu je lah.

sebenarnya...aku rindukan kawan2...korang semua. saat manis suka duka..kita pernah lalui bersama. sedih, menangis, gelak tawa, mengelat..semuanya real bukan dibuat2 hehehe. itu semua kenangan...kalau kita tak ungkit dan cerita/kenang balik..ia akan hilang begitu saja..suatu kerugian.

aku juga rindukan bini aku..sangat2 :)

moshuchi kata : kehidupan tak pernah berubah, tapi hidup mesti berubah...

2 comments:

j.e.j.a.r.i. said...

xoxo

Al Hadi said...

ke seberang tu Fariq yg bawak aku, aku kan naif :p

Anyway, no prob la ke Kedah tu. Kahwin suatu ikatan suci, apa salahnya celebrate bila kawan kawin kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.