Thursday, November 04, 2010

Banjir Datang Lagi

banjir datang lagi. kali ini agak besar dari tahun sebelumnya. hujan renyai2 hanya dua hari tetapi sekarang telah mengairi hampir keseluruhan bandaraya alor setar. dua hari sebelumnya aku sendiri terperangkap di rumah mertua, air naik separas pinggang.

keesokkannya aku terpaksa redah banjir untuk datang bertugas di bilik gerakan bencana negeri di ofis aku. bila dah berada di bilik gerakan, situasi mata lebam dan kepala tingtong adalah biasa. apapun semuanya demi tugas dan tanggungjawab. apatah lagi bila berlakunya banjir yang agak teruk dan besar seperti ini.

nak sambung bertugas.

moshuchi kata : sayu & letih...

3 comments:

Al Hadi said...

sabar Koko... lumrah MKN la kan, main dengan bencana nih. All the best!

Hasina Terebuzzu said...

kasihan sama kamooo.. tengs 4 ur advise! akhirnya adik aku mendengar ckp aku... takot terkena sumpahan akak dia ni.. hihihi

Encik Moshuchi said...

hadi - yelah..lepas bencana alam, bencana pilihan raya plak..itulah uniknya MKN ni kan..

ina - ya kasihan sama akooo..umah sewa aku pun ntah macam mana, tak balik tengok pun lagi huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.