Monday, November 28, 2011

Orang Baru Sedang Menuju

Alhamdulillah syukur kepada Allah.

InsyaAllah Aidilfitri tahun depan aku dan isteri akan menyambutnya bersama ahli keluarga baru. Sekarang ni baru nak memasuki bulan kedua.

Alhamdulillah kerana Dia menganugerahkan anugerah ini kepada kami dengan cepat kerana kami baru sahaja menamatkan tempoh merancang beberapa bulan lalu. Berita ini sangat mengembirakan aku dan isteri serta kedua-dua belah ahli keluarga terutama keluarga sebelah isteri. Kedua orang mertua begitu gembira kerana akan menyambut kedatangan cucu yang ke-3 manakala emak dan ayah aku pula akan mendapat cucu yang ke-29 hehehe...baka Pak Ngah memang hebat-hebat belaka.

Isteri aku paling gembira. Sekarang ni berseri-seri sentiasa. Dah tak bertekanan lagi dah, maklumlah sebelum-sebelum ni selalu berhadapan dengan soalan "bila lagi..bila lagi?" Orang dok ingat dah setahun lebih kahwin tapi belum 'berisi'..tapi orang tak tahu yang kami 'tangguh' dahulu. Lagipun, yang nak sibuk-sibuk tu kenapa kan. Biarlah nak cepat ke, lambat ke..semua tu anugerah Tuhan. Dia lebih mengetahui bila masa dan ketika Dia nak beri. Okay tinggalkan bab itu.

Sekarang ni kami dah mula melakukan banyak persediaan..itu ini yang mana bersangkutan bukan sahaja untuk kebaikan ibu tapi juga si orang baru. Yang pasti persediaan tu tentulah semakin kompleks dari bulan ke bulan. Apapun inilah pengalaman buat kami untuk bergelar ibu dan bapa. Tentu suatu pengalaman yang hebat nanti kan?

Masih terlalu awal lagi untuk bercerita lanjut tentang perkara ini. Entri ini cuma sekadar memaklumkan kepada rakan-rakan mengenai berita gembira ini saja..tak lama lagi kalian akan mendapat anak sedara baru hehehe.

Tak sabar pulak rasanya hehehe...

moshuchi kata : alhamdulillah...

6 comments:

marmalade said...

congratsssss!!!! :) tak lama lagi kena panggil papa mi. hahahahahaha.

Hasina Terebuzzu said...

tahniah! btul tak aku teka dlu...aritu ko ngidam makan mcm2.. kan dh betul...

papaYA said...

Tahniah Shuko!! :)
Jaga bini elok2.

Encik Moshuchi said...

yati - tima kasih..aah mmg papa hehehe.
ina - tima kasih..yelah, betul telahan hang tu, aku plak yg lebih2..bini aku steady la plak, anak bapak ni hehehe..
yaya - tima kasih..dah lama tak dengar berita ttg ko, harap kita boleh menikmati kegembiraan yg sama :)

papaYA said...

Aku belum lagi. Lekat sekejap aritu, gugur, pastu tak lekat2 dah.. Rezeki nak datang masa pindah Putrajaya n pindah rumah sendiri kot :) InsyaAllah. Doa2 la untuk kitorang :)

Naz said...

Congrats, Shuko!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.