Friday, April 20, 2012

Pakar Parkir


Sepupu perempuan sebelah isteri aku baru-baru ni ada bagitau yang dia gagal ujian JPJ untuk mendapatkan lesen kereta. Katanya cuma ujian nak parkir je yang gagal, ujian lain semuanya lulus. Jadi terpaksalah dia mengambil ujian tersebut sekali lagi lepas ni..cuma ulang ujian parkir tu saja.

Teringat masa aku nak ambil lesen kereta beberapa tahun dulu, memang ramai yang gagal disebabkan ujian parkir. Masa tu siap ada beberapa tiang kecil lagi sebagai panduan atau tiang ukuran untuk masuk petak parkir. "Biar sama dengan tiang no. 7..." Teringat lagi kata-kata cikgu memandu aku dulu hahaha. Parkir melalui belakang atau masuk 'bontot' kereta dahulu.

Yang peliknya sekarang ni kenapa ramai sangat orang yang 'gagal semula setelah mendapatkan lesen atau lulus' ujian memandu? Kalau tak percaya cubalah tengok gambar-gambar ini.

Atau apakah mereka punya satu tabiat iaitu 'takpelah' atau 'lantaklah'?? Perangai atau tabiat ini sangatlah buruk kerana pelakunya (mesti) menyedari yang tindakannya adalah salah tetapi tidak mempedulikannya. Tabiat seperti ini harus dibuang atau diubah.

Paling buruk kalau tindakan itu akan menyusahkan orang lain pula.

Moshuchi Kata : lesen terbang ke..??

2 comments:

marmalade said...

the second picture is the rudest!
dahlah park macam tuh, park pula kat tempat orang kurang upaya. sama lah dengan kereta biru di sebelah. sungguh tak pegi sekolah.

Kasih Salina said...

makhluk yg jenis camni memang sakit ati kita dibuatnya..kat mana2 pun selalu nampak org parking camnu..agak2 nya apa yg diorang pikir kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.