Sunday, August 09, 2009

Di Langkawi Tapi Hati Di Redang

Seperti diceritakan sebelumnya, aku di Langkawi atas beberapa urusan rasmi dan penting. Walaupun aku bertugas di Alor Setar, tapi ke Langkawi ni memang jarang-jarang. Pernah rancang nak datang cuti hujung minggu (jumaat sabtu) tapi tak jadi-jadi juga. Datang pun bila ada tugasan macam ni. Alahai. Tapi aku terfikir juga, kalau datang pun tapi sorang-sorang tak best juga. Tempat macam ni best kalau datang 4 atau 5 orang. Baru ada aktiviti nak dibuat; bolasepak pantai ke, snokeling ke, berenang, bbQ, karaoke..macam-macam lagi la. Dan juga, baru cukup satu kereta (kereta sewa) untuk pusing satu pulau. Kalau tak ramai, berdua pun best juga. Tapi tentulah datang dengan buah hati kan.

Kat Langkawi hari tu, walaupun pening dengan tugasan tapi seronok juga. Layan keindahan alam dan juga masyarakat kat sana. Hati teringin nak membeli-belah tapi dah sorang-sorang mati kutu juga dibuatnya. Jalan-jalan cuci mata jelah. Akhirnya tengok-tengok-blah. Walaupun badan kat Langkawi tapi hati aku kat Redang sebenarnya..melayang terbang ke sana. Lokasi sama, di pulau yang cantik tetapi laut yang berbeza; satu timur satu barat. Namun yang pasti, keseronokkan di Redang lebih berbanding di Langkawi. Selepas ni, Redang ke Perhentian..Redang ke Perhentian?? (perancangan akan datang nak 'hirup angin' kat mana).


Jeti Kuah

Teringin nak naik kapal putih besar kat belakang tu...

Perkampungan nelayan di Teluk Ewa (ewa ewa, ewaa bulee..)

Berlepas ke Pulau Tuba


Sampai tempat di tuju..

Tamatlah tugasan di Langkawi untuk kali ini. Dua tiga hari lagi, datang semula. Langkawi, tunggu aku datang lagiiii......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.