Monday, April 09, 2012

Menguji Ketahanan Gegendang Telinga di F1 2012

25 Mac lepas sempat la juga aku pergi tengok perlumbaan Formula 1 di Litar Sepang. Tahun ni tak dapat pergi dengan isteri sebab tak sesuai untuk yang lagi 'sorang' kat 'dalam' tu. Gegendang telinga kami dah okey takde masalah dengan bingitan enjin-enjin kereta F1 tapi tak bagus untuk yang kat dalam perut tu. Jadi si isteri pun tak pergilah..kesian dia. Tahun depan la kita pergi lagi okey.

Jadinya, aku pergilah dengan rakan-rakan yang semuanya pertama kali pergi tengok F1. Seronok sangat tengok gelagat diorang. Ada sorang tu berkata "uihhh tak tahan dah telinga aku nih..." Hahaha baru tahu. Ini belum dengar bunyi bingit MotoGP lagi.

Seronoknya tahun ni Malaysia ada 3 pasukan iaitu Caterham (Air Asia/Tony Fernandes), Lotus F1 (Proton) dan juga Mercedes AMG Petronas (Petronas). Walaupun tak menang podium tapi pasukan-pasukan Malaysia tetap hebat.

Perlumbaan mulanya berlangsung dalam hujan renyai-renyai, tapi terpaksa dihentikan sebabnya hujan semakin lebat. Sejam jugalah menunggu. Akhirnya perlumbaan di atas litar lembab memang best tengok. Kalau MotoGP lagi best tengok diorang 'lipat'.

Sangat best petang tu. Terima kasih buat isteri tercinta.


Pasukan Caterham (Air Asia)


Pasukan Lotus F1 (Proton)


Pasukan Mercedes AMG Petronas (Petronas)


Pasukan Red Bull pun garang juga...

Sang juara..Fernando Alonso dari pasukan Scuderia Ferrari. Memang laju...

Dua 'menatang' ni patutnya parking la kat tempat lain, mencacatkan pemandangan je...


Aku n the gangs...

Moshuchi Kata : Gegendang telinga dah lali...

1 comment:

Azlina Wahab said...

amboi... geng lain dah xde ke..? hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.