Monday, December 19, 2011

Perihal SBPA

pagi tadi ada taklimat tentang skim saraan baru perkhidmatan awam di jabatan aku. dah beberapa kali nak buat asyik tertunda saja, hari ni baru terlaksana.

aku malas nak ulas lanjut pasal skim baru ni. pada aku apa yang terkandung dalam skim baru ni ada kewajaran dan kelebihan-kelebihannya. memang tak dinafikan wujud beberapa isu atau klausa yang tidak memuaskan hati sesetengah pihak. kalau nak puaskan hati setiap 1.4 juta penjawat awam, tak ke mana lah perkhidmatan awam negara kita ni.

dalam hidup ni perlukan perubahan ke arah yang lebih baik. untuk kesenangan perlukan pengorbanan dan kadangkala persaingan. itu lumrah hidup. apa yang penting bersyukur dengan apa yang ada dan juga yang diberikan. juga terus berusaha, berintegriti dan sentiasa ingat matlamat asal memasuki perkhidmatan awam.

pada aku skim baru ini baik dan sebagai permulaan ke arah perubahan perkhidmatan awam yang lebih matang.

Moshuchi Kata : jangan pernah berhenti bersyukur...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.