Thursday, September 06, 2012

Aidilfitri, Dahulu Berdua Sekarang Bertiga

Masih belum lewat rasanya untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan/sahabat. Kepada sesiapa yang mengenali aku, aku ingin memohon ampun dan maaf andai selama ini ada perkara-perkara yang hadir daripada diri aku yang tidak mengembirakan kalian semua. Sesungguhnya aku hanya manusia biasa yang mudah tersilap. Maafkanlah aku. Jangan disimpan dalam hati sehingga membengkak menjadi dendam. Maafkanlah..sesungguhnya maaf itu ubat segala penyakit hati.

Juga dari isteriku, dia juga ingin memohon ampun dan maaf kepada semua rakan taulan (rakan-rakannya juga rakan-rakanku) yang mengenalinya jika ada kekhilafan yang tidak disedari atau kesilapan-kesilapan lalu. Mohon dimaafkan. Maafkan kami berdua. Sesungguhnya kami juga telah memaafkan malah melupakan segala perkara yang tidak mengembirakan kita semua.

Kita seharusnya hidup dalam suasana yang penuh harmoni dan gembira tanpa menyelitkan bersama kita perasaan-perasaan yang tidak enak; dendam, busuk hati, dengki khianat, cemburu dan sebagainya. Semoga kita semua sentiasa gembira dan bahagia.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari kami sekeluarga.


Aidilfitri 2011; Bila berdua sangat indah...


Aidilfitri 2012; Sekarang sudah bertiga. Rupanya bila bertiga lagi lebih indah. (Apatah lagi kalau berempat, berlima...kan?)

Moshuchi Kata : Alhamdulillah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.