Thursday, September 27, 2012

Asian Wave 2012, Syabas Shila Hamzah


SEPANG, 26 Sept (Bernama) -- Shila Amzah mengharumkan nama Malaysia apabila menjuarai pertandingan nyanyian Asian Wave 2012 di Shanghai, China, Khamis lepas.
Tetapi, perkara yang lebih membanggakan seluruh rakyat negara ini ialah apabila pemilik nama Nur Shahila Amir Amzah ini berjaya menonjolkan konsep 1Malaysia pada peringkat akhir pertandingan itu dengan mempersembahkan lagu dalam tiga bahasa yang berjudul Gemilang, nyanyian asal Jaclyn Victor, Grenade oleh Bruno Mars dan ''Zheng Fu'' oleh Na Ying. Berita lanjut di http://my.entertainment.yahoo.com/news/shila-amzah-bangga-dapat-tonjol-1malaysia-kepada-dunia.html.
Banyak perkara yang boleh dibanggakan dengan kemenangan Shila Hamzah ni. Beliau berjaya menunjukkan sebuah persembahan yang mantap dengan suara yang juga mantap, penampilan dan imej yang Islamik, penguasaan bahasa asing yang baik serta menzahirkan sikap atau cara orang Malaysia (Melayu) yang sentiasa berbudi bahasa dan merendah diri. Dia membuktikan Malaysia Boleh.
Reaksi daripada juri-juri membuktikan bahawa Shila Hamzah begitu memukau mereka semua sehinggakan ada juri yang merasakan bahawa bulu romanya telah mencacak bila mendengar nyanyian Shila. Bila menyanyikan lagu Mandarin pula, tentunya Shila berjaya menyanyikannya dengan baik hinggakan ada antara juri yang ikut menyanyi bersamanya. Syabas buat Shila.
Syabas juga kepada si cantik manis ini kerana telah 'berhijrah', lebih cantik dan manis dari dahulu. Boleh saksikan video penuh persembahan Shila di sini http://www.youtube.com/watch?v=DFwaeK6CWPg&feature=related

Kalau orang kata Shila penyanyi yang bagus, betul..inilah buktinya.
Moshuchi Kata : Harap Shila tak muncul di pentas-pentas ceramah politik pula ye kehkehkeh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.