Monday, September 24, 2012

Merdeka Raya 2012

Salam,

Masih lagi entri pasal raya (aiii lambat betul kemaskini..) walaupun Syawal sudah berlalu. Peristiwa ni (11 September 2012 / 24 Syawal 1433) semasa menyambut majlis jamuan hari raya jabatan aku yang bertemakan Merdeka Raya 2012; Syawal Dirai Kemerdekaan Dihayati. Ini kerana selain kita menyambut Aidilfitri, kita juga telah menyambut Hari Kebangsaan ke-55 pada 31 Ogos lalu. Selain itu, kita juga akan menyambut Hari Malaysia pada 16 September setiap tahun. Jadi bertepatanlah majlis tersebut disekalikan selain menjimatkan masa dan perbelanjaan. Namun yang paling penting ialah semangat kita dalam menjiwai sesuatu hari perayaan samada yang berkaitan dengan agama atau negara bangsa..semangat mesti kuat dan mendalam.


Bersama Bro Hadi. Baju kau buat mata aku bersilau-silau la bro hehehe...

Pada majlis itu juga, aku dan seorang lagi rakan (Ilyana) dipertanggungjawabkan untuk menjadi pengacara majlis. Kalau nak pelawa diri memang taklah kot, tapi bila dah 'dipetik' pihak atasan, alahai redah ajelah. Orang dah bagi kepercayaan kita jalankanlah tanggungjawab sedaya mampu. Alhamdulillah majlis berjalan lancar (sebab majlis yang tak banyak protokol/santai senang sikit nak handle hehehe).



Bro Hadi dan Cik Hasina...kedua-duanya adalah pemenang bertuah acara Cabutan Bertuah. 

Dah dalam entri bau-bau raya ni, sekali lagi aku nak berayalah..menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf kepada semua rakan taulan yang mana mengenali andai ada salah silap sebelum ni. Kosong kosong lah eh...dan biarlah kosong kosong tu sampai bila-bila.

Moshuchi Kata : Tak sempat nak makan..tapi terasa kenyang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.