Monday, June 29, 2009

Perihal 24hb.

24hb. sepatutnya adalah hari persidangan yang seterusnya (sebelah malamnya). Kami semua menantikan hari itu kerana persidangan kali ini dijangka dihadiri oleh ramai ahli. Namun segalanya tidak menjadi. Persidangan yang sepatutnya diadakan di Kampung Baru tidak dapat berlangsung seperti perancangan walaupun Mr. Brokos dan Frankie sudah hadir memanaskan bangku tempat duduk. Mesej jemputan dan undangan kepada Sis Marmalade juga tidak sempat dipanjangkan (nasib baik, kalau tak mesti dia hangin satu badan).

Namun awalnya, pada sebelah tengaharinya, kami (aku, Mr. Brokos dan Frankie) telah pun mengadakan pra-persidangan di kedai mamak presint 9 selepas menamatkan taklimat penting dan rasmi di bilik"dalam tanah" bangunan Perdana Putra. Wakil dari Melaka dan Pahang juga turut terlibat manakala wakil Perak tidak dapat hadir. Untuk bersidang pada sebelah malamnya, wakil Melaka tidak dapat hadir.

Persidangan 24hb. yang pada awalnya dijangka meriah akhirnya tidak dapat dilangsungkan. Kita hanya merancang, kan? Aku dan si manis pencatat minit dari Kementerian Pelancongan menghadapi situasi yang sangat sukar dan kritikal pada waktu tersebut sehingga menyebabkan Mr. Brokos dan Frankie berkematu punggung menunggu. Sebarang kesulitan amatlah dikesali dan sejuta kemaafan dipohonkan. Apa yang berlaku pada malam itu tentulah amat dikesali terutamanya Frankie yang akan pergi belayar pada keesokkannya. Persidangan malam itu sepatutnya juga untuk meraikan Frankie yang akan pergi menjalankan tugasnya di tengah lautan.

Kepada Mr. Brokos dan Frankie, aku minta maaf bro. Persidangan-persidangan yang akan datang pasti akan berjalan lancar dan meriah. Mudah-mudahan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.