Wednesday, April 22, 2009

Entri Bosan

Ada sesetengah orang, bila mata mengadap monitor dan jari-jemari di kotak-kotak kecil keyboard, idea menulis datang dan kotak-kotak kecik keyboard pun tup tap tup tap bergerak. Ada pula sesetengah orang pula perlukan lakaran idea dan nota ringkas awal bagi sesuatu perkara sebelum terus mengadap komputer untuk menulis. Aku pula, kedua-dua kaedah ini digunapakai. Namun untuk bahan yang serius dan berfakta kaedah kedua amatlah perlu.

Aku bosan sebenarnya ni. Tapi takpe, korang layanlah semua benda kat bawah ni. Setidaknya korang tahu apa yang aku suka dan akan lebih mengenali aku.

Aku suka berlari. Bukan lari dari rumah tapi berlari-lari anak dan separa laju..jogging la senang cakap. Jogging ni pernah menjadikan aku ketagih, kalau tak lari sehari rasa macam tak best, tak bleh tido dan badan sakit-sakit. Rasanya kalau dihitung jumlah berlari dan berjalan dalam hidup aku ni, sama banyak kot.

Tempat yang aku nak pergi (pergi jalan-jalan makan angin je) hehehe..kalau dah duit banyak la. Mungkin aku akan ajak/pergi dengan Brokos Hadi sebab dia memang sesuai pergi tempat camni. Apa pendapat lu beb? Hehehe...


Lelaki yang cukup memikat jiwa dan hati aku melalui perjuangan dan pengorbanannya. Beliau pengkritik dan penyindir yang hebat demi melihat kebangkitan bangsanya melalui cara serta jalannya yang tersendiri.


Subaru Impreza WRX STi. Inilah kereta idaman aku. Untuk jangka masa terdekat ini, model versi 5 pun sudah berbaloi kalau dimiliki. Bunyi 'kentutnya' yang lain dari lain kerana dijana oleh enjin yang juga lain dari lain (horizontal) membuatkan ia sangat berbeza dan berada dalam kelas yang tersendiri. Tanpa melihat wajah dan hanya mendengar bunyinya saja, sudah boleh mengetahui bahawa itu adalah Subaru Impreza WRX STi.

Hurmmm...suka gigit telinga dan cuping telinga. Kenapa? Entah. Tapi tentu mustahil kalau nak buat camtu kat telinga sendiri kan? Okay, tak boleh cerita panjang-panjang. Cukup.


Pulau dan pantai. Tempat paling aku suka kalau nak melancong atau merehatkan badan dari keserabutan. Sebab tu aku suka balik kampung, boleh lepak di pantai dan mandi laut. Ermmm..ingat nanti nak buat challet la kat pantai belakang umah tu.


Hahaha..inilah sukan kegemaran aku selain bolasepak. Mendayung (Rowing) ni satu sukan yang bagus untuk badan kerana ia menggunakan setiap inci otot badan. Paling seronok, perasaan bila berada dalam bot tu dan semasa ia meluncur laju meninggalkan lawan. Aku pernah mewakili Universiti Malaya melalui kelab UM Aviron selama 3 tahun dalam Regatta Rowing Kebangsaan. Kenangan yang sukar dilupakan.


Nyam nyam...inilah buah paling aku suka. Dah lama tak makan durian. Paling best kalau makan kat tepi jalan sebelah gerai orang yang menjualnya. Suruh dia kopek/buka, pastu lepas makan tinggal kulit kat dia balik kehkeh..bijak bijak. Tapi geng takdak nak makan camtu..arrgghhh bosan bosan. Brokossssss...

5 comments:

Al Hadi said...

Hahahhaa... kalo dapat gi Vegas mmg syok woo.. bertambah sick aku kat sana nanti.

tapi untuk permulaan kita gi Hatyai dulu la. tunggu dulu situasi politik sana reda sket.

Encik Moshuchi said...

Hahaha...betul betul. Kalau berkonvoi lagi best, join Hatyai Bike Week hehehe...

Apa cite Jaguh lu? Kira dah menjadi kegerunan la kat Shah Alam tu eh..hahaha

Al Hadi said...

mana ada. tunggu aku airbrush belang rimau baru ngam.

tapi ko pakai Virago.. mana la Jaguh aku nak celen.

j.e.j.a.r.i. said...

errr...Vespa boleh join tak? :P

Encik Moshuchi said...

PM - Ko nak Virago aku? Ambik la RM9000 cincai hehehe...

Jejari - vespa pun bleh join hehe..err ada lagi ka moto tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.