Friday, July 03, 2009

Terasa Sunyi

Tak pelik kalau aku terasa sunyi. Kerana dari kecil aku biasa sunyi dan tersunyi. Bila aku tak dapat seperti apa yang kanak-kanak lain dapat, aku terasa sunyi. Itulah sunyi aku..kerana senyuman di bibir tidak terukir dan meriah bermain-main seperti mereka.

Soal hati dan perasaan juga, aku telah lama terasa sunyi. Sunyi yang amat sangat sehingga menyamai separuh daripada usia. Tapi kesunyian itu kini telah terubat.

Tapi pelik juga kalau aku terasa sunyi kerana aku dikelilingi rakan-rakan yang sukar untuk membuatkan aku berasa sunyi. Hari-hari dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti yang tidak menyunyikan. Tapi betul, manusia itu kadang-kadang tetap terasa sunyi walaupun berada di tengah-tengah jutaan manusia lain. Sejak ketiadaan Lelabu, malam-malam aku terasa juga sunyinya.

Namun tiga empat hari ini, terasa sunyi sangat. Malamnya. Aku tidak suka. Aku tahu ia hanya sementara.

4 comments:

marmalade said...

haih, lain macam je bunyi. hehehe.

Al Hadi said...

Aku rasa kau bukan sunyi.

Kau gersang.

Dan dahagakan sentuhan jejari...

frankie said...

aku sokong kata-kata hadi

Encik Moshuchi said...

sis m - yeayy tak rasa sunyi lagi.

pm (moe) - jahanamm

frankie - lagi jahanamm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.