Sunday, January 03, 2010

Tahniah Kapten Harry - sambungan

1. Seperti dijanjikan, sambungan cerita gembira mengenai adik aku Kapten Harry diteruskan. Sambungan kali ini aku cuma ingin memasukkan gambar-gambar semasa hari perbarisan tamat latihan beliau saja. Cerita mengenai kami dalam entri sebelumnya Tahniah Kapten Harry. Terlalu banyak gambar yang diambil, tapi aku cuma siarkan beberapa saja yang sudah memadai untuk hiasan entri ini.

2. Dua hari sebelum hari perbarisan tamat latihan dijalankan, Harry dikejutkan apabila latihan untuk mengambil hadiah/Anugerah Pelatih Terbaik Keseluruhan yang beliau lakukan sebelum-sebelum ini diambil alih oleh pelatih lain. Di saat-saat akhir. Ada yang tidak kena. Betul. Semuanya di peringkat atasan. Lumrah dunia. Di peringkat pertengahan dan bawahan tidak boleh berbuat apa-apa. Namun begitu, Anugerah Kemahiran Ketenteraan Terbaik berjaya digenggamnya. Tak mengapalah. Kata pegawai-pegawai (jurulatih) yang bertanggungjawab melatih mereka, "hanya jauhari mengenal manikam". Tahniah Kapten Harry.








Moshuchi Kata : Di suatu sudut, tanpa disedari air mata jantanku mengalir ke pipi..bangga seorang abang.

3 comments:

marmalade said...

wahhh! yati terpegun hahah.
yati juga bangga dgn kapten haryy =) sila sampaikan tahniah yati kepada dia ok?

j.e.j.a.r.i. said...

hmm..sorry i tak perasan :)

Encik Moshuchi said...

sis mar - terpegun kat mana tu hehe. ya semua berasa bangga. akan disampaikan ucapan tahniah tersebut.

jejari - takde sorang pun yg perasan..cepat2 disembunyikan hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.