Wednesday, April 22, 2009

Lelaki Juga Menangis

Lelaki juga menangis apabila berhadapan dengan situasi yang menyedihkan, mengharukan, menyentuh perasaan atau apabila terlalu gembira. Cuma bezanya, tangisan lelaki sentiasa disembunyikan dari pandangan ramai atau secara terbuka. Lelaki kebanyakkannya menangis di dalam hati sehingga adakalanya tiada siapa yang mengerti atau memahami. Adakah kerana lelaki ego? Mungkin betul dan mungkin juga tidak, tetapi kerana mereka adalah lelaki.

Lelaki juga hanya sanggup menangis atau mengalirkan air mata hanya kepada orang-orang yang mereka sayangi dan cintai saja seperti ibu, kakak atau kekasih yang sangat dicintai. Tetapi lelaki tidak pula sanggup menangis atau mengeluarkan air mata di depan ayah atau abang walaupun mereka sangat rapat, kerana mereka adalah lelaki. Lelaki yang kelihatan cool dan keras sebenarnya adalah lelaki yang mudah menangis tetapi tiada siapa yang tahu bilamasa dan di mana mereka menumpahkan titisan-titisan air mata.

Lelaki juga menangis.

7 comments:

j.e.j.a.r.i. said...

batu yang keras pun boleh pecah...

Encik Moshuchi said...

ermmm...betul tu.

Al Hadi said...

shuko yang keras juga boleh lembik.

setelah kekerasan itu hilang dipacu...

Encik Moshuchi said...

PM - hampehh ko..apa dipacu dipacu..? Ermm itulah manusia, insan yang lemah.

papaYA said...

Betul2..
Dah nangis, lagi susah nak ceriakan die balik.. nape eh?

j.e.j.a.r.i. said...

errr...dipacu tu apa eh?

Encik Moshuchi said...

papaya - aku menangis sebab kesiankan PM telah menjadi kuda pacuan aku kehkeh...

jejari - dipacu = seperti kuda lumba yg laju berlari setelah ditibai badannya hehe (betul ke?)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.