Saturday, July 25, 2009

Kisah-Kisah Lelaki Budiman

Semasa berada di ibu negara hari tu, sempat juga la aku melayan beberapa buah filem terbaru. Walaupun banyak filem baru, tapi pemilihan filem yang dibuat ketika itu pada aku adalah yang terbaik kerana rasa tak rugi menonton..rasa terhibur. Tentulah akan rasa lebih terhibur dan bahagia bila menonton bersama si dia. Pilih punya pilih, akhirnya kami sepakat menonton filem Public Enemies lakonan 'boyfriend' si dia (tak jeles pun) dan juga Obsessed. Tapi pada hari dan waktu yang berlainan la.

Public Enemies memang best. Latar cerita tahun 1930-an mengisahkan sekumpulan perompak bank yang mempunyai semangat setiakawan yang tinggi serta amat licik untuk ditewaskan terutama 'kepala'nya siapa lagi kalau bukan Johny Depp. Biarpun memegang watak jahat, dia tetap hero paling best, menampilkan gaya lakonan yang sungguh berkesan. Walaupun melakukan aktiviti jenayah, dia ada prinsip yang kuat; tak akan libatkan/cederakan orang awam serta seorang yang setia pada kekasih. Memang seronok. Sape yang belum tengok, tengoklah cepat.

Obsessed pula. Cite ni pun best. Plot dan jalan cerita agak simple tapi mesej sangat jelas. Heronya; Idris Elba agak menarik perhatian. Sekali-sekala ketengahkan muka baru okay juga. Ni first time tengok aktor kulit hitam ni. Mengisahkan seorang lelaki yang berjaya; ada kerjaya bagus, keluarga yang harmoni dan isteri yang cantik. Pendek kata semua serba lengkap. Biasalah, ada je dugaan yang datang. Si suami diganggu oleh seorang perempuan yang sakit mental sehingga menghancurkan keluarganya. Namun disebabkan kesetiaan seorang suami terhadap isteri dan keluarga serta kecekalan seorang isteri untuk melindungi keluarganya, akhirnya masalah selesai. Sesuai untuk tontonan lelaki yang bergelar suami, ayah atau pun kalangan lelaki yang akan menuju ke status tersebut.

5 comments:

Al Hadi said...

bagus, bagus. aku pun bz giler julai ni. nanti aku tgk citer2 nih

j.e.j.a.r.i. said...

tak rugi tgk 'bf' i tu..
gi tengok ehh! *wink*

rizal del tapairo said...

aiseh..blom tgk arr...

Al Hadi said...

bf konon....

Encik Moshuchi said...

hehe..yelah hadi, apa bleh buat kan huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.