Monday, June 25, 2012

Euro 2012 : Badi Penalti Terus Menghantui England

Igauan buruk penalti masih lagi menghantui pasukan bola sepak England dalam kejohanan-kejohanan besar seperti Piala Dunia dan juga Piala Eropah. Akibat kegagalan dalam sepakan penalti, pasukan England acap kali longlai di peringkat suku akhir. Kejohanan Euro 2012 kali ini mereka pulang awal lagi akibat gagal dalam penentuan sepakan penalti 2-4 kepada pasukan Itali setelah seri 0-0 dalam 120 minit permainan sebenar (termasuk masa tambahan). Akibatnya, mereka gagal melangkah ke peringkat separuh akhir kejohanan kali ini.



Akibat seringkali gagal dalam penentuan sepakan penalti oleh pasukan England, sepasukan pengkaji di England telah membuat kajian bahawa kedudukan punggung semasa melakukan sepakan adalah penentu ke arah mana bola akan ditendang. Ini tentu boleh menjadi bahan latihan tambahan bagi penjaga-penjaga gol. Tetapi kenapa penjaga gol England masih gagal mempelajarinya?

Nampaknya, pasukan pilihan aku iaitu Perancis dan England kedua-duanya telah 'bungkus' dari Euro 2012.

Moshuchi Kata : suka arah kiri penjaga gol ketika tendang penalti...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.