Friday, June 01, 2012

Kawan Baru

27hb Mei lepas, aku berada di Felda Tementi, Bera kerana menghadiri majlis kenduri kahwin seorang sepupu sebelah isteri. Suasana meriah la dengan orang ramai termasuk saudara-mara sebelah isteri.

Tak sangka pula kat sana aku akan mendapat seorang kawan baru. Masa aku tengah lepak sambil minum sorang2 kat bawah khemah kenduri tu sementara menunggu isteri, ibu dan ayah mertua siap2 nak balik, datang la kawan baru ni minum air juga dan duduk berdekatan aku. Bila tengok dia je aku terus perasan dan cam yang dia ni 'somebody'..cuma tak ingat siapa dia, tengok kat mana, apa dia buat... Akhirnya baru dapat 'tangkap', baru datang jawapan2 tu.

Rupanya dia orang situ juga..rumah keluarga dia selang sebuah saja dengan rumah sepupu (mak saudara) aku tu. Dia balik kampung ziarah keluarga dan kebetulan ada kenduri juga. Kami berborak banyak juga walaupun baru kenal hehehe.

Di kesempatan ini nak ucapkan sekali lagi tahniah kepada kawan baru ni sebab telah mendapat cahaya mata baru beberapa hari lalu.
Inilah kawan baru saya, Suhaimi (bekas anggota kumpulan nasyid InTeam)
Moshuchi Kata : suara dia sedap hehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.