Friday, June 01, 2012

Solat Jumaat dan PM Kita

Tengahari tadi bersolat jumaat di Masjid Putra. Bawa bapa mertua bersolat di sini. Sebelum2 ni bawa dia solat jumaat di Masjid Besi (Masjid Sultan Mizan) saja.
DS Najib PM kita pun bersolat jumaat di sini juga. Masa berjalan keluar selepas selesai solat, sempat la suruh bapa mertua pergi bersalam dengan DS. Seronok dia. Yelah, orang kampung dapat bersalam dengan PM memanglah sesuatu yang sangat bermakna.
Mengimbau kembali tentang PM bersolat jumaat ni, paling terkesan di jiwa kita ialah sewaktu Tun M bersolat jumaat. Tun M biasanya tidak berada di barisan2 hadapan sebaliknya selesa bersama-sama rakyat di sudut-sudut lain masjid. Kadangkala orang pun tak perasan bahawa yang bersolat di sebelah/berhampirannya adalah orang no. 1 negara.
Moshuchi Kata : sangat menghormati Tun M...

1 comment:

pa'e faizah said...

saya sayang Tun M dulu kini & selamanya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.