Sunday, February 08, 2009

Kapten Harry

Petang Khamis 05.02.2009, aku mendapat panggilan dari adikku, Harry di Port Dickson. Katanya dia baru sahaja selesai majlis penganugerahan serta pemakaian pangkat oleh Panglima Angkatan Tentera (PAT). Wah, selepas ni kenalah aku panggil dia Kapten Harry (Muhammad Zulkhairy). Selepas ini dia dan pasukannya akan mengikuti latihan selama 8 bulan di Pusat Latihan Tentera Darat (PULADA).

Hehe..nampaknya dia pun akan melalui 'saat-saat manis' di Pulada. Mungkin lebih 'manis' daripada apa yang aku dan pasukan (sidang) aku alami dahulu. Lagipun, apa yang aku terima di Pulada sehingga mendapatkan anugerah seperti di atas, rasanya sekelumit cuma daripada apa yang bakal adikku alami nanti. Tapi aku yakin dengan dia. Aku tahu dia lebih kuat (semangat) dariku. Selamat maju jaya adikku, Kapten Harry.

2 comments:

Anonymous said...

jangan jadi kapten riko dah ah ok? heheheheh

Encik Moshuchi said...

orang yg selalu kena buli dalam pasukannya akan bertindak begitu bila mendapat kuasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.