Sunday, May 17, 2009

Akhirnya..MU Juara Lagi

Akhirnya, Manchester United juara lagi Liga Perdana Inggeris apabila perlawanan kedua terakhir semalam mengesahkan kejuaraan liga terhebat dunia itu masih menjadi milik mereka. Keputusan seri menentang Arsenal sudah cukup bagi United untuk mengumpul 11 kejuaraan liga sepanjang Sir Alex Ferguson memimpin kelab terkaya dunia ini pada 1990.

Semalam, stadium Old Trafford kat Alor Setar ni penuh sesak dengan para penyokong MU selain sekelompok penyokong Arsenal dan juga Liverpool. Penyokong Liverpool kerap kali membuat provokasi mengalahkan penyokong Arsenal untuk memberi tekanan kepada penyokong United. Namun akhirnya mereka pulang dengan hampa. Terima kasih kepada Liverpool yang memberi saingan hingga ke penghujung liga dan para penyokongnya di Alor Setar juga 'boleh tahan' dalam memberi tekanan.

Selepas perlawanan, kami raikannya beramai-ramai..pakat pekena nasi kandar. Ok la tu kan. Kalau kat Manchester tu tak tau la macam mana kan, tentu penuh pub-pub, bar-bar dengan arak dan sebagainya kan..di jalanan. Kita kat sini tak perlulah begitu, nasi kandar dah cukup. Mamak pun tersenyum lebar je.

Manakala tidak jauh dari stadium Old Trafford, Stadium Darulaman masih bergegar kerana perlawanan antara Kedah dan Perak masih berlangsung. Kedah menang 3-1 mengatasi Perak dan melonjak ke tangga ketiga liga. Liga tempatan pun kena sokong..bolasepak tempatan pun kena ambil berat. Tahniah untuk MU dan juga Kedah.

Kepada penyokong lain-lain pasukan, musim depan kita jumpa lagi. Bluueekkkk...hehehe.

5 comments:

marmalade said...

pukul 9 konon abis. blahlah. hahahahahahah

Encik Moshuchi said...

yela...masa nak balik tu, Alex Ferguson ajak makan nasi kandar plak..hehehe

Khairul Amri Ishak said...

yahoo!!!
menang lagi..

lagi jeles la kawan2
yg anti MU..

hehe.hehe.

:: aiman tak kisah ::

Encik Moshuchi said...

Yo..jaga2, ikraam dah lama taram tu...kena kang kita..

IkraamSuarez said...

hoho...tahniah la man u...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.