Saturday, May 02, 2009

Matinya Seekor Patriot

Aku terlelap dalam feri. Sedar-sedar feri dah mula merapat ke jeti Kuala Perlis. Penumpang-penumpang bersebelahan sibuk mengangkat beg dan macam-macam lagi. Arrgghhh..letih sungguh. Selepas membayar duit parking, aku memecut ke Alor Setar. Rasa hati nak jumpa member-member kat Kangar ni, minum-minum petang dulu tapi badan ni tak izinkan pula, letih sangat. Emmm malas pula nak terus balik rumah, singgah rumah Pak Cik dululah, rehat-rehatkan badan. Kopi O yang Mak Cik buat memang kau, sentiasa nak minum je. Boleh juga rileks-rileks sambil makan colek mempelam.

Kata Pak Cik, tunggu makan nasi (makan malam) di sini jelah, lepas tu baru balik. Aku ok je. Ermm dia kata nak makan ayam kampung pula. Jadi lewat petang tu aku dan Pak Cik berkejaran la nak tangkap ayam jantan teruna yang seekor ni. Bermandi peluh jugalah kami. Aku pula bertambah letih, tapi tunjuk je muka bersemangat kat Pak Cik. Ayam seekor ni pula macam peluru. Kalau ada pistol mahu je aku tembak. Maklumlah, masih muda teruna kan, aksi-aksi menyelamatkan diri tu memang menakjubkan bagai seorang patriot. Tapi akhirnya dia tertewas juga. Tewas sebagai seekor patriot hehehe. * Emmm sedap sungguh ayam kampung muda.

Tewasnya seekor patriot muda

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.