Tuesday, May 05, 2009

Edy & Flu

Awal petang semalam.

"Bang, kat Alor Setar ke?"
"Sape ni?"
"Aku la, Edy..baru landing kat Airport Kepala Batas ni".
"Okay, tunggu..aku datang jemput".

Tanpa banyak soal aku pun memandu ke airport. Kebetulan aku memang nak keluar pun, nak makan. Sejak pagi hingga siap semua report (walaupun tetikus curi-curi melencong) yang dikehendaki, aku berlapar.

Sampai di balai ketibaan.

"Wehh, mana hang. Aku dah kat luar ni..balai ketibaan".
"Alaa, aku dah kat Stadium Darulaman ni, tadi driver opis datang ambil. Mesej aku tak dapat ke?"
"Ekkelehh..okay aku pi sana. Mesej apa..mana ada".

Sampai di stadium, tunggu si Edy tengok-tengokkan barang-barang untuk keperluan program anjuran kementerian dia. Ada sama CC dan sorang lagi..PT kot dari KPDN HEP Kedah. Selesai je, aku terus sambar Edy pi pekena nasi ayam kat gerai Kak Tipah Janda yang terkenal di stadium tu.

"Alamakk..mesej aku tadi aku terlupa send la beb..hehehe".
"Pungkoq hang aihh...".
"Rasa pun tak sedap, macam nak demam je..selesema".
"Selesema? Hehehe...". Edy pun gelak sebab dia tahu maksud aku.
"Woihh, mana ada. Tadi kat KLIA aku tak kena tahan pun hehehe".

Lepas makan aku hantar Edy ke Hotel Holiday Villa. Janji nak jumpa pula malam nanti. Walaupun kadang-kadang tak terdaya, tetapi sekali-sekala member turun, kena la layan. Tanggungjawab sosial kan.

"Aku dah sampai, kat bawah ni". Jam menunjukkan pukul 10.30 malam.
"Aku turun jap lagi". Edy balas.
"Woii mana hang. Aku rasa hang dah tertidoq ni. Call tak angkat. Oklah, aku cau dulu, dah lambat ni. Jumpa esok". Aku pun blah dari hotel. Aku pun mengantuk juga. Jam dah hampir 12.00 malam. Hajat nak pekena teh tarik tak kesampaian.

Pagi-pagi tadi ketika aku bersiap-siap nak ke opis.

"Astaga, kenapalah badan aku rasa macam nak terbakar dari malam tadi. Aku dah demam. Sori malam tadi".

Guurrppp..demam? Mudah-mudahan kawan-kawan aku dijauhkan daripada bala bahaya.

* Perbualan mesej telefon, perbualan bersemuka...kehkeh

5 comments:

Al Hadi said...

jangan lupa check suhu badan!

marmalade said...

errrrrr... motif entri? hahahah

Encik Moshuchi said...

PM - suhu badan lu ok tak beb? suhu ok cuma air je banyak kan..kehkeh

hayati - motif..adalah utk meraikan kawan2, tp apakan daya. satu lagi supaya berwaspada..virus babi menyerang skrg..

frankie said...

err..aku sama dgn hayati..motif entry? ehehhe :P

tp biasa laa..kita kat state, kalo ada org dtg, sure kita akan entertain sehabis baik..btol tak bro? ehhehe

IkraamSuarez said...

suh eddy pi chek....silap2 kena kuarantin tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENGHARGAAN

Terima kasih kerana singgah di MOSHUCHI KATA. Selagi nafas bersarang di dada, selagi itu kita akan berkata-kata. Yang baik dijadikan pedoman, yang sebaliknya dijadikan sempadan. Komen-komen/kritikan membina yang ditinggalkan amat dihargai. Senyum-senyum selalu.